CTA چیست و چرا در طراحی سایت مهم است؟ 4080.ir CTA چیست و چرا در طراحی سایت مهم است؟
21 شهریور 1401
آیا شما با مباحثی همچون CTA در طراحی سایت آشنایی دارید؟ این مباحث می توانند به شما کمک کنند تا سایت هایی بهتر و قوی تری را طراحی کنید. فراخوانی عمل در طراحی سایت یا CTA در طراحی سایت، به پروسه ای گفته می شود که در طی آن شما یک قسمت را فراخوانی می کنید. شما می توانید از CTA در قسمت های مختلفی از وب سایت خود همچون لینک ها، دکمه ها و تصاویر استفاده کنید. cta در طراحی سایت یکی از مهم ترین فاکتور های سئو به حساب می آید. فاکتوری که می تواند رتبه شما را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر خود قرار دهد. اگر شما در حال طراحی یک فروشگاه اینترنتی هستید، استفاده از CTA در
طراحی سایت یک مسئله ضروری است. چرا که این پروسه به صورت مستقیم ساختار وب سایت شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
تعریف cta در طراحی سایت
قبل از هر چیز بیایید تا نگاهی به تعریف CTA در طراحی سایت بیندازیم. CTA در طراحی سایت یا Call To Action به یکی از روش های هوشمندانه بازاریابی گفته می شود که با استفاده از آن شما می توانید کاربران را به سمت اهداف خود هدایت کنید. اگر بخواهیم این مسئله را به زبان ساده شرح دهیم، باید بگوییم که cta به تصویر یا متنی گفته می شود که می تواند بازدید کنندگان وب سایت را به یک صفحه یا یک فرم خاص هدایت کند. این پروسه بر روی سئو هم تاثیر گذار بوده و می تواند برای وب سایت به شدت مفید باشد. اگر شما به دنبال افزایش بازدید صفحات وب سایت خود هستید یا اینکه به بالا بردن نرخ تبدیل سایت علاقه مند هستید، می توانید خیلی راحت از CTA در طراحی سایت خود استفاده کنید. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از مهم ترین کاربرد های cta در طراحی سایت را مشاهده کنید.
- فروش محصول
- تبلیغ یک صفحه خاص
- عضویت در خبرنامه
- دریافت سفارش خدمات
البته که هر کدام از موارد گفته شده در مورد کاربرد CTA به نحوی خاص بر روی سایت شما تاثیر گذار هستند.
چرا استفاده از CTA اهمیت زیادی دارد؟
برای پاسخ به این سوال، باید کمی از قوه تخیل استفاده کنیم. به رفتار های اولیه خودتان در دنیای مجازی کمی توجه داشته باشید. گاهی اوقات شما وارد یک صفحه می شوید، یک مقاله را مطالعه می کنید و از سایت به صورت کامل خارج می شوید. به بازدید کنندگانی که هیچ کاری انجام نمی دهند و فقط یک متن ساده را مطالعه می کنند، بازدید کننده منفعل گفته می شود. با استفاده از CTA به خصوص در
طراحی سایت فروشگاهی شما می توانید تعداد بازدید کنندگان منفعل خود را تا حد بسیار زیاد و قابل توجهی کاهش دهید. وجود بازدید کنندگان منفعل می تواند بر روی سئو تاثیر منفی بگذارد. در ضمن، افرادی که به صورت منفعل وب سایت شما را مشاهده می کنند، بر روی نرخ تبدیل و برند سازی هم هیچ تاثیری نخواهند گذاشت. پس شما باید بازدید کنندگان منفعل خود را به بازدید کنندگان فعال تبدیل کنید.
هر چقدر شما بهتر از cta در طراحی سایت خود استفاده کنید، تعداد بازدید کنندگان منفعل خود را کاهش می دهید. شما باید بتوانید صفحات وب سایت خود را به هم متصل کنید و بازدید کنندگان را مجبور کنید تا وارد صفحات مختلف از طریق لینک ها و دکمه های CTA شوند. این پروسه به افراد کمک می کند تا نیاز های خود را خیلی راحت تر رفع کنند. البته که شما همیشه نیازی به انجام تحقیقات زیاد در جهت راه اندازی CTA انجام دهید.گاهی اوقات شما فقط با تغییر رنگ یا متن یک دکمه می توانید تعداد بازدید کنندگان منفعل خود را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.
نکات استفاده از CTA در طراحی سایت
بی شک بکارگیری cta در طراحی سایت می تواند مزایای خاصی را به همراه داشته باشد. دیگر شما نمی توانید یک دکمه را در سایت خود قرار دهید و بر روی آن بنویسید: بر روی این دکمه کلیک کنید. این روش به عنوان یکی از قدیمی ترین روش های CTA شناخته می شود که امروزه هیچ بازدهی ندارد. برای به کار گیری cta در طراحی سایت شما باید چند نکته را مورد بررسی قرار دهید. طراحی جذاب دکمه یا متن اولین مسئله ای است که بر روی این پروسه تاثیر گذار است. شما باید رنگ جذابی را به آن بدهید. اگر شما در حال طراحی یک عکس هستید، بهتر است که تا حد ممکن عکس مورد نظر را جذاب طراحی کنید. کارشناسان به افراد توصیه می کنند تا دکمه های CTA را کمی متفاوت تر از نمای اصلی سایت طراحی کنند.
در ضمن، برای به کار گیری cta در طراحی سایت شما باید از اندازه ها و ابعاد مناسب استفاده کنید. اگر شما به دنبال بالا بردن بازدهی یک دکمه CTA هستید، باید آن را جذاب تر از حالت معمولی طراحی کنید. شما باید از متونی استفاده کنید که کاربران را نسبت به کلیک کردن ترغیب می کنند. پیشنهاد هایی که شما در این دکمه قرار می دهید باید شفاف و دقیق باشند. کاربران دوست ندارند به یک لینک ناشناخته ورود پیدا کنند. شما باید به صورت دقیق به کاربر اعلام کنید که پس از کلیک چه اتفاقی رخ خواهد داد.
بهتر است که شما یک صفحه لندینگ طراحی کنید و در آن همه پیشنهادات خود را ارائه نمایید. اگر شما به دنبال استفاده از cta در طراحی سایت هستید، شما باید یک صفحه کامل را به همان قسمت اختصاص دهید. شما باید CTA را به صفحات جذاب و قوی متصل کنید. مثلا اگر شما یک دکمه را به صفحه تماس با ما متصل کنید، جذابیت زیادی ندارد. ولی اگر شما یک دکمه را به صفحه دانلود یک کتاب یا یک قالب خاص متصل کنید، جذابیت آن دو چندان می شود.
انواع مختلف cta در طراحی سایت کدامند؟
بی شک در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع cta در طراحی سایت وجود دارد که هر کدام از آنها یک سری ویژگی های خاص دارند. ثبت نام و پر کردن یک فرم در جهت کسب اطلاعات اولیه مدل از CTA به حساب می آید. هنگامی که شما از کاربر درخواست می کنید تا یک فرم را پر کند تا به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا نماید، از CTA استفاده کرده اید. در این حالت شما دو بار از cta استفاده کرده اید. یک بار زمانی که کاربر به صفحه ثبت نام منتقل می شود و بار دوم زمانی است که کاربر نسبت به ارسال اطلاعات تشویق می شود.
اتوماتیک کردن پروسه اشتراک گذاری مطالب با استفاده از یک دکمه، دومین مورد CTA در طراحی سایت به حساب می آید. شما می توانید به صورت مستقیم لینکی را طراحی کنید که کاربر با استفاده از آن بتواند مقاله و مطلب را در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارد. شبکه های اجتماعی امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده اند و این مسئله می تواند به افزایش محبوبیت و تعداد بازدید های شما کمک کند .جالب است بدانید که این مسئله می تواند بر روی سئو تاثیرات مثبتی را به همراه داشته باشد.
صحبت با پشتیبانی آنلاین یا چت اینترنتی سومین مدل از انواع cta در طراحی سایت به حساب می آید. معمولا کاربران قبل از خرید یا پس از ثبت خرید با یک سری سوال های خاص مواجه می شوند. استفاده از سیستم صحبت و تماس اینترنتی به شما کمک می کند تا نیاز های کاربران را در این زمینه رفع کنید. مشاهده محصولات و خدمات دیگر مدل cta در طراحی سایت به حساب می آید. از آنجایی که کاربران با ورود به وب سایت های فروشگاهی یک هدف خاص دارند، شما باید بتوانید آنها را به خرید محصول ترغیب کنید. ارائه تخفیف های ویژه با کلیک بر روی یک دکمه خاص به شما کمک می کند تا آنها را به سمت خرید از فروشگاه سوق دهید.
مهم ترین مزایای استفاده از CTA
فرقی ندارد که شما از سایت ساز استفاده می کنید یا اینکه خودتان در حال طراحی سایت هستید. در هر صورت استفاده از cta در طراحی سایت می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. cta رتبه شما را افزایش داده و می تواند شما را در صفحات اول گوگل قرار دهد. همچنین، این پروسه می تواند کاربران را به برند و کسب و کار شما علاقه مند کند. شما نباید در استفاده از CTA زیاده روی کنید. اگر حس می کنید که یک صفحه بیش از حد دکمه و لینک متصل شده به صفحات دیگر را در خود جای داده است، بهتر است که تعداد آنها را کاهش دهید. شما نباید صفحات وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربران اذیت شوند. برای استفاده از cta در طراحی سایت، شما می توانید خودتان را به جای کاربر قرار دهید و مثل او فکر کنید.
بهترین موقعی استفاده از cta در طراحی سایت
شما می توانید دکمه ها و لینک های CTA را در قسمت های مختلفی از وب سایت خود قرار دهید. دریافت بیشتری بازخورد در هنگام استفاده از cta امروزه اهمیت زیادی به دست آورده است. شما با انجام آزمون و خطا های مختلف می توانید بهترین موقعیت را پیدا کنید. ولی، انتخاب صفحات اصلی و پست ها، پیام های پاپ آپ، اواسط صفحه محصولات، اسلاید ها و منوها بهترین موقعیت استفاده از cta به حساب می آیند.
استفاده از انواع Call To Action ها در جاهای درستی از صفحات سایت یکی از روش های کاربردی در دیجیتال مارکتینگ است بنابراین لازم است که نسبت به اهمیت استفاده از آن، انواع آن و محل قرار گیری آن آشنایی لازم را داشته باشیم. به همین سبب ما در این مقاله از سری مقالات وب وان به بررسی موضوعات پیرامون استفاده از CTA پرداختیم.
مقالات مرتبط:
آیا باید از سایت ساز استفاده کنم یا نه؟
چگونه یک سایت تبلیغاتی راه اندازی کنم؟